Olen tässä jo kotvan ollut värjäämättä tukkaa ja siltä se tosiaan alkaa näyttää. Tieto on lisännyt tuskaa siinä määrin, etten taida haluta tunkea enää myrkkyjä päähäni. Blondauskin tuntuu liian rajulta, koska sillä on taipumus tappaa tukkaa kuitenkin. Joten olen nyt muutamaan ekokampaamoon laittanut sähköpostia, selittänyt hiusteni ja oman tilanteeni ja odotan nyt, millaisia vastauksia saan. Se, saako joku myytyä itsensä ja tuotteensa minulle, onkin sitten toinen juttu. Olen nähnyt upeita kuvia, miten vastaavasta tilanteesta lähtenyt ihminen on saanut todella upeat hiukset heti ensikäsittelyllä, joten kenties edessä ei olekaan mikään loputon suo. 
Värit sitten hieman hämmentää, sillä vaihtoehtoja ei ole ihan niin mahdottomasti ja oma väri vaikuttaa aina lopputulokseen paljon enemmän, mitä ns tavallisilla hiusväreillä.
Oranssiin taittavia sävyjä tuntuu riittävät, mutta myös lähes mustaa on ilmeisen helppo loihtia. Mikä sitten olisi se hyvä sävy? Ruskeaa tukkaa EN halua. Se tässä taitaa eniten juuri jännittää. Minen halua ruskeaa tukkaa. Lähes musta ja musta kun nekin ovat kaksi aivan eri sävyä.

Hennausta tai ns kasvivärjäystähän voi tehdä kotonakin, mutta koska itse olen tosiaan kemikaaleilla hiukseni kuorruttanut, niin parempi ehkä käydä ammattilaisen käsittelyssä. En usko, että olen ensimmäinen tai viimeinen, joka on siirtymässä myrkyistä kasviväreihin.

Nyt siis tosiaan odotellaan, mitä kampaamoista vastataan. Ja kuinka nopeasti. Itse kun olen sitä laatua, että jos vastauksella kestää, niin menee herne nenään. Olenhan potentiaalinen asiakas. JOSKIN, todella hyvä vastaus korvaa hitauden. Well see...