Joka kevät se alkaa. Kauppoihin ilmestyy läjäpäin erilaisia itseruskettavia, mainoksissa kaikki ovat päivettyneet ja blogit ovat täysi kokeiluja ja kuvia. 

Itse saan tasaisin välein joko suoraan tai epäsuorasti viestiä siitä, miten epäterveen valkoinen olen.

Mutta minä olen luonnostani kalkkilaivan kapteeni. En rusketu, en pala. Minä vain olen. Ihoni todella vaalea sävy saa pintaansa kesällä niin hennon päivetyksen, ettei sitä juurikaan erota. 

Nuorena minua huoletti valkoisuuteni, mutta ei enää. En koeta enää saada purkista väriä pintaani. Vampyyri mikä vampyyri. Eihän auringonvalokaan sovi minulle (migreeni). Monelle silti rusketus on iso juttu. Aivan kuin ei voisi olla kaunis vaaleana. 

Iso osa tuttavistani ruskettuu. Mieheni ei tarvitse kuin nähdä kevätaurinko ja ihon sävy on tummempi. Sitten on se osa, joka ei rusketu. Osa heistä jaksaa edelleen vannoa solariumin, voiteiden, porkkanan syömisen etc nimeen. Koska rusketus on kaunista, koska vaaleat jalat on niiiiiin rumat. Luonnollinen päivettynyt iho on toki kaunis, en sitä kiellä, mutta en tajua miksi väen väkisin pitää saada itsestään papu? Varsinkin jos luonnostaan ei sitä väriä iholle saa. Lumikkikin omasi ihon vaalea kuin lumi, ja oli maassa kaunein ;)

Solariumin liikakäytöstä en ala tässä nillittää, jokainen varmasti tietää, mitä mokoma tekee. Aurinkoa ottaessa on myös hyvä muistaa suojakertoimet ja se, että liika on aina liikaa. Jos väriä on iholle pakko saada, purkista sen saa turvallisimmin. 

http://www.ruiskurusketus.fi/

b50ce3c2bdb7ecae615156be065dce6b-normal.